неділю, 19 жовтня 2014 р.

My vintage embroidery

Ставши дамою "бальзаківського віку" (усі, хто бачив мене на власні очі - а ну, не сміятись, бо й самій смішно))) починаєш знаходити у закапелках власної оселі речі, які вже можна сміливо називати вінтажем, принаймні, якщо використовувати до них стандарти парфумів (від 15-20-25 років за різними джерелами).

У тому, що мені зараз не вишивається, винний не тільки брак часу (хоча на 90% - саме він), але й те, що мені дещо... набрид хрестик. Навіть до МТСА руки не тягнуться - можете таке уявити??? Оце бунт на кораблі :))) І довго ним шити, обєктивно довго, і нудьга якась огортати почала... Якщо до художньої гладі мені як до Києва рачки, то вільні техніки, лічильна гладь, не-хрестикові рахункові шви - чом би й ні?

Неначе на підтвердження цих вишивальних роздумів та сумнівів знайшлась у шухляді моя творчість 12-14 років, не пізніше. Вже нема есересер, на ринках продаються яскраві синтетичні нитки (на противагу бляклим відтінкам радянського муліне), але з вишивальною тканиною щось тоді не склалось - шила на клаптиках білих бавовнях простирадл.


Вишивка ближче. Це тамбурний шов, якщо хтось не впізнав. Ще не знала слова "бленди", але вже активно їх використовувала - дались взнаки аж чотири класи школи мистецтв (я й на фортепіано грала у дві руки усілякі сарабанди та вальси, де все те поділось?..). Кольори залишились такими ж яскравими, як і 20 років тому: вишивки зберігались у коробці.



Вже не пригадаю, звідки брала малюнки, але здається, груші та яблука десь змальовувала, а овочеве асорті малювала власноруч. А може й ні :)

27 коментарів:

  1. Виглядає смачно.Яж не спец у вишивці, але, нібито, крім хрестика існує ще багато-багато технік. Хіба ж не знайдеш чогось для себе?
    А есесесеровське муліне я дуже люблю. У мене чималі запаси від бабусі залишилися. Ось сьогодні ангелику волосся з нього робили. Дуже корисна річ (і не тільки для вишивки).
    Вже років 20 пройшло, а я памятаю, як рятувала прабабусіну коробку з муліне, до якої миші добралися. Більшість врятувала... (А робіт вишитих у нас практично і не зберіглося.....)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Чого ж не знайду? Уже вважай знайшла, багато технік у пості перелічила, ще за кадром залишились мабуть якісь, про які не знаю чи не згадала одразу :) Тепер стою перед вибором як перед полицями з цукерками - що солодше та більше до душі?

      Видалити
    2. Я прочитала, що ти там кілька технік згадуєш.
      Як я читаю у інших вишивальниць - є така штука - семплер. Я правильно зрозуміла, там поєднується кілька різних швів та технік. Може ти в такому напрямку підеш?
      В будь-якому випадку, думаю, результат буде гідний.

      Видалити
    3. Ага, є така штука. Може бути набір технік, або набір узорів, мотивів тощо. Щось та придумаю! Он нижче Настя згадала про серветку - поки що схиляюсь до цієї теми, перевага - не треба думати про оформлення, недолік - ще треба дійти туди, де продають готові серветки в асортименті

      Видалити
    4. Я пошукала в блозі свою вишивку.... І знайшла аж один пост. Теж шкільного віку. http://katenkinamama.blogspot.com/2011/08/blog-post_15.html
      Правда знайшлась вдома ще одна картина.... Покажу при нагоді. Я її з рами витягла і раму використала під іншу картину. І смішно і приємно одночасно розглядати свої рукотвори дитячого віку.

      Видалити
    5. І не кажи, така справжня машина часу :) Ти творча людина, тож я не здивована, що й вишивка тобі також знайома та буде зовсім нескладно згадати, якщо надивишся на зустрічі на наші роботи і рука потягнеться за голкою ;)

      Видалити
  2. хе-хе, наверное у всех женщин бальзаковского возраста есть что-то подобное:))) У мамы где-то салфеточка лежит в такой технике вышитая мною лет наверное 8 назад, вишенка по -моему.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. И чем бальзаковистее (бальзачнее?), тем больше этого подобного находится :) Салфеточка - это ты хорошо придумала, куплю наверное готовую без вышивки и что-то сваяю в свободной технике.

      Видалити
  3. Яка краса! Таку цікаву техніку знала в той час :) Я також пам"ятаю, як хотілось вишивати, а схем, тканин та журналів цікавих було обмаль....

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. У тітки моєї був стос журналів "Крестьянка", я звідти видирала (вандал))) потайки останні сторінки з репродукціями картин, а ще там був розділ типу "Хазяюшка", де кулінарія та шиття мене цікавили мало (тоді і зараз))), а от уроки вишивання брала залюбки.

      Видалити
  4. о-хо-хо, а я почала вишивати вже коли того есесесера не було... аж заздрісно, що в мене такого раритету не має )))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. хочу добавити - такого КЛАСНОГО раритет!!!

      Видалити
    2. Дякую, Юля )))
      Це все я також шила вже у дев'яності, 92-94, десь у цей час.

      Видалити
  5. Ха :) Треба і свій раритет перетряхнути :)))) Там теж такі ж кольори, але все таки хрестиком! Залишки ниток подарувала, бо вишивати ними я б вже ніколи не змогла.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Труси-труси, цікавенько подивитесь буде ))) Нитки ці в мене не збереглись, ні хвостика, але якихось аж зовсім неприємних вражень не памятаю, хоча зараз шити ними мабуть також не змогла б - балувані ми стали :)

      Видалити
    2. Якось при нагоді сфотографую :) Цікаво буде показати свої починання і явний прогрес :))))

      Видалити
  6. О, яка краса! Яскраві, "смачні" кольори - дуже-дуже гарна вишивка!
    Тоня, я твої дізайни беру в скарбничку)
    Мені теж в 92-94 роках було 12-14 років, але ж я себе на можу назвати " дамою "бальзаківського віку") от в 50 років - інша справа)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, така увага дуже тішить :)

      Оскільки бальзаківський вік, класичний, відповідно до віку героїнь пана де Бальзака, - це між 30-40 роками, що з урахуванням збільшення тривалості життя у 20столітті, якраз і буде за 50 років, то я й сміюся з цієї гри конрастів: власного зовнішнього вигляду, внутрішнього стану та первинного значення цього старого вислову.

      Видалити
  7. Забавные))) Я примерно в том возрасте как раз осваивала крестик, мережки, тамбурный шов и прочие.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Благодатній возраст для осваивания рукоделия, если подумать: с мелкой моторикой уже все ОК, страха "ой не шмогу я не шмогу" еще нет :) А теперь вот мне за мережку бі взяться, да боязно

      Видалити
    2. Дерхай! Хардангер ждет тебя!
      P.S.: Это не так сложно, как кажется)

      Видалити
  8. Тоня, как ты и просила - не смеюсь))))
    Во всем остальном "малыш, ты меня волнуешь" .. если даже на МТСА руки не поднимаются. Чейта ты решила "прихворнуть"? Два отгула вне очереди, вкусное пирожное с фруктовым коктейлем и че-нибудь киношное-ненапрягающее!

    А, да.. классный огород:) Молодец, что сохранила!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я здорова, просто несколько "утомлена солнцем". Тебе хорошо, ты у нас на все руки, а я только вышивать, да и то крестиком - не знаю как кто, а я малость задолбалась за 8 лет :)

      Огород сама не знала, что сохранился, нашла прошлым летом в шкафу в селе, привезла домой.

      Видалити
  9. Вінтажик чудовий. Мені дуже подобається і кольори в тему. Чудовий досвід. Хандру в сад, щось нове зявиться обов,язково. Мені здається, що коли починаєш вишивати, то кинути уже не можливо, це ж як наркотик)))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Наркотик 100%! Просто треба змінити тип наркотику та постачальника ))))

      Видалити
  10. ги, чудовий раритет!
    у мене тільки раритет хрестиком зберігся :)
    нові техніки та шви, кажеш? малюнок садочка підкинути? я от на бразильську вишивку все заглядаюся, але в мене книжки вже для більш досвідчених, мало описів і малюнків швів :(

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. І у мене хрестик є, але зовсім трошки і нецікавий :)
      Садочка, що ти показувала на зустрічі? Жартуєш )))? Мені до такого треба ще с три купки таких раритетів знайти, щоб не боятись голку в руки брати )))
      Полазила по пінтересту, знайшла трохи натхнення. Де його полазити, щоб ще часу знайти?

      Видалити